KARTA USŁUG Nr 4/WMGiGP Urząd Miejski w Prudniku 48-200 Prudnik, ul. Kościuszki 3 tel. 077 40 66 200, fax 077 40 66 228 www.prudnik.pl, www.bip.prudnik.pl, e-mail: |
Nazwa usługi:
|
Sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości komunalnych
|
Miejsce załatwienia sprawy:
|
Urząd Miejski w Prudniku, 48-200 Prudnik, ul. Kościuszki 3, Wydział Mienia Gminy i Gospodarki Przestrzennej, parter, pokój nr 15, tel. 774066253 i pok. nr 20 tel. 774066252 , fax 774066228, e-mail:
Godz. pracy - poniedziałek-piątek: 7:15-15:15 |
Wymagane dokumenty:
|
Postępowanie prowadzone z urzędu .Może zostać wszczęte na wniosek osoby zainteresowanej nabyciem nieruchomości.
|
Opłaty:
|
Wolne od opłaty skarbowej
|
Termin załatwienia sprawy:
|
Sprawy z zakresu zbywania nieruchomości poprzez sprzedaż bądź oddawanie w użytkowanie wieczyste mają charakter spraw cywilno-prawnych. Do sprzedaży bądź oddania w użytkowanie wieczyste nieruchomości dochodzi w drodze umowy w formie aktu notarialnego. Obowiązujące przepisy nie przewidują wiążących terminów na załatwienie wniosku o zbycie lub ustanowienie użytkowania wieczystego na rzecz konkretnej osoby.
|
Tryb odwoławczy:
|
Wobec faktu, że sprawy zbywania nieruchomości są sprawami cywilno-prawnymi i do umowy dochodzi poprzez złożenie oświadczeń woli przez strony przed notariuszem, nie przewiduje się w tego typu sprawach trybu odwoławczego.
|
Podstawa prawna:
|
|
Informacje
dodatkowe: |
Zasadą zbywania nieruchomości jest tryb przetargowy, od którego wyjątki są ściśle określone w ustawie o gospodarce nieruchomościami
Burmistrz Prudnika sporządza, a następnie podaje do publicznej wiadomości na okres 21 dni wykazy nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, oddania w użytkowanie wieczyste.
Wykazy nieruchomości wywieszane są na tablicy ogłoszeń w: Urzędzie Miejskim w Prudniku – ul. Kościuszki 3 oraz zamieszczane na stronie internetowej Urzędu www.prudnik.pl
.
Ponadto informacja o wywieszeniu wykazu podana zostaje do publicznej wiadomości przez ogłoszenie w prasie lokalnej.
W przetargu mogą brać udział osoby prawne i osoby fizyczne pod warunkiem wpłacenia wadium w wysokości i terminie określonych w ogłoszeniu o przetargu.
Ogłoszenie o przetargu podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie w siedzibie Urzędu Miejskiego w Prudniku oraz zamieszcza się dodatkowo w prasie
Ogłoszenie o przetargu opublikowane jest również na stronie internetowej Urzędu www.prudnik.pl
Uczestnik przetargu może zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Burmistrza Prudnika.
Wydział Mienia Gminy i Gospodarki Przestrzennej powiadamia osobę ustaloną w wyniku przetargu, jako nabywcę nieruchomości - w ciągu 21 dni od rozstrzygnięcia przetargu - o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste nieruchomości.
Wyznaczony termin nie może być krótszy niż 7 dni od doręczenia zawiadomienia.
|
Opracowała: Barbara Mikucka
Sprawdził: Naczelnik Wydziału – Krystyna Martyna
Zatwierdził: Sekretarz Gminy - Marek Radom
Podmiot udostępniający: | Urząd Miejski w Prudniku |
Informację wytworzył(a) lub za treść odpowiada: |
Barbara Mikucka |
Data wytworzenia: | 2007-11-12 |