Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miejski w Prudniku - Rejestr ostatnich zmian

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej  szczegółów w naszej Polityce cookies.

WYKAZ  GMINNYCH  JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH

OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ – dyrektor Bernadeta Bednarczuk
ul. Traugutta 10, 48-200 Prudnik
tel. (77) 406 70 38-39

ŚRODOWISKOWY DOM SAMOPOMOCY - dyrektor Tadeusz Piątkowski
ul. Parkowa 6, 48-200 Prudnik
tel. (77) 436 71 27


BIP - https://sds_prudnik.bip.gov.pl

AGENCJA SPORTU I PROMOCJI W PRUDNIKU– dyrektor Małgorzata Halek
ul. Rynek 1, 48 – 200 Prudnik
tel. (77) 437 66 55

PRUDNICKI OŚRODEK KULTURY I  BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ – dyrektor dr Sylwia Gawłowska-Muller
ul. Kościuszki 1A, 48-200 Prudnik
tel. (77) 436 33 96

MUZEUM ZIEMI PRUDNICKIEJ – dyrektor Marcin Husak
ul. Chrobrego 5, 48-200 Prudnik
tel. (77) 406 80 60

SZKOLNE SCHRONISKO MŁODZIEŻOWE W PRUDNIKU
– dyrektor  Barbara Starzyk
ul. Dąbrowskiego 26, 48 – 200 Prudnik
tel. (77) 887 02 00

GMINNY ZARZĄD OŚWIATY I WYCHOWANIA – dyrektor Maria Strońska
Rynek 1, 48-200 Prudnik
tel.  (77)  406 82 65


 ZESPÓŁ SZKOLNO – PRZEDSZKOLNY  NR 1 – dyrektor Ewelina Langfort
 - Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1
 - Publiczne Przedszkole Nr 6
 ul. Podgórna 9, 48-200 Prudnik
tel. (77) 406 75 65

 
ZESPÓŁ SZKOLNO – PRZEDSZKOLNY  NR 2 – dyrektor Ewa Jarzycka
- Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 3
- Publiczne Przedszkole Nr 4
- Publiczne Przedszkole Nr 1
ul. Szkolna 12, 48-200 Prudnik
tel. (77) 406 79 80


ZESPÓŁ  SZKÓŁ  – dyrektor Janusz Bazydło
- Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 4
- Publiczne Przedszkole Nr 3
- Publiczne Przedszkole Nr 7
ul. Dąbrowskiego 2, 48-200 Prudnik
tel. (77) 406 89 25


 
ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W MOSZCZANCE – dyrektor Małgorzata Tuz
Moszczanka 166, 48-200 Prudnik
tel. (77) 436 64 23
- Publiczne Przedszkole w Łące Prudnickiej

 
ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W RUDZICZCE – dyrektor Anna Tuła-Nowacińska
Rudziczka 266a, 48-200 Prudnik
tel. (77) 437 66 76

 
ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W SZYBOWICACH – dyrektor Franciszek Dendewicz
Szybowice 72, 48-200 Prudnik
tel. (77) 436 67 29

                                                                     cieplemieszkanie logo bez tla 1

Przedsięwzięcia realizowane w ramach Programu Priorytetowego Ciepłe Mieszkanie dofinansowane są ze środków WFOŚiGW udostępnionych przez NFOŚiGW

 

REALIZACJA PROGRAMU "CIEPŁE MIESZKANIE" W GMINIE PRUDNIK

Stan na Liczba złożonych Wniosków o dofinansowanie  przez Beneficjentów końcowych Liczba zrealizowanych przedsięwzięć przez Beneficjentów końcowych Sumaryczna kwota wypłaconego dofinansowania Beneficjentom końcowym
 31.10.2024r.  28  9 74 670,60 PLN
 

 OGŁOSZENIE

Ogłoszenie o naborze wniosków o udzielenie dofinansowania przedsięwzięć  w ramach  Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” w Gminie Prudnik

 

Burmistrz Prudnika ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” w Gminie Prudnik.

W związku z zawartą umową w ramach Programu Priorytetowego  „Ciepłe Mieszkanie” z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i  Gospodarki Wodnej w Opolu Burmistrz Prudnika ogłasza nabór wniosków dla osób fizycznych, posiadających tytuł prawny wynikający z prawa własności lub ograniczonego prawa rzeczowego do lokalu mieszkalnego, znajdującego się w budynku mieszkalnym wielorodzinnym, położonym na terenie Gminy Prudnik oraz spełniających kryteria dochodowe określone w Programie.

 

Nabór wniosków i podpisywanie umów z Gminą będzie realizowane do dnia 30.06.2025 roku.

Celem Programu jest poprawa  jakości powietrza oraz zmniejszenie emisji pyłów oraz gazów cieplarnianych poprzez wymianę źródeł ciepła i poprawę efektywności energetycznej w lokalach mieszkalnych znajdujących się w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych.

Dofinansowaniem objęte są następujące działania:

1. Demontaż wszystkich nieefektywnych źródeł ciepła na paliwa stałe służących do ogrzewania lokalu mieszkalnego, oraz:

a) zakup i montaż pompy ciepła powietrze/woda, pompy ciepła typu powietrze/powietrze, kotła gazowego kondensacyjnego, kotła na  pellet drzewny o podwyższonym standardzie lub ogrzewania elektrycznego,

b) podłączenie lokalu mieszkalnego do efektywnego źródła ciepła w budynku.

2. Dodatkowo w ramach dofinansowania mogą być wykonane (dopuszcza się wybór więcej niż jednego elementu z zakresu):

a) demontaż oraz zakup i montaż nowej instalacji centralnego ogrzewania i/lub cwu w lokalu mieszkalnym, instalacji gazowej od przyłącza gazowego/zbiornika na gaz do kotła;

b) zakup i montaż okien w lokalu mieszkalnym lub drzwi oddzielających lokal od przestrzeni nieogrzewanej lub środowiska zewnętrznego (zawiera również demontaż);

c) zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła w lokalu mieszkalnym;

d) dokumentacja projektowa dotycząca powyższego zakresu.

Intensywność dofinansowania uzależniona jest od dochodów Beneficjenta końcowego lub Beneficjenta końcowego oraz osób w jego gospodarstwie domowym i ustalona została na poziomie:

- podstawowym - do 30% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 15 000,00  zł na jeden lokal mieszkalny;

- podwyższonym - do 60 % kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 25 000,00 zł na jeden lokal mieszkalny;

- najwyższym - do 90 % kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 37 500,00 zł na jeden lokal mieszkalny.

Otrzymanie dofinansowania na zakup i montaż indywidualnego źródła ciepła w lokalu mieszkalnym nie jest możliwe w przypadku, gdy dla budynku mieszkalnego wielorodzinnego, w którym znajduje się lokal, którego dotyczy wniosek, istnieją techniczne i ekonomiczne warunki przyłączenia do sieci ciepłowniczej i dostarczania ciepła z sieci ciepłowniczej lub jest on podłączony do sieci ciepłowniczej.

 

Kosztami kwalifikowanymi będą wydatki poniesione po podpisaniu przez Beneficjenta końcowego umowy o dofinansowanie z Gminą Prudnik.  

Koszty poniesione wcześniej będą uznawane za niekwalifikowane.

Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w formie papierowej
w biurze podawczym w Urzędzie Miejskim w Prudniku, przy ul. Kościuszki 3, w godzinach pracy Urzędu tj. poniedziałek od 7.15-16.30, wtorek-czwartek od 7.15-15.15, piątek od 7.15-14.00 lub nadać pocztą.  

Wnioski wraz z załącznikami dostępne są w Urzędzie Miejskim w Prudniku (biuro podawcze) oraz na stronie internetowej: bip.prudnik.pl.

Załączniki

pdfzarzadzenie-nr-162_2023.pdf73.02 KB

docx2.-regulamin-naboru-wnioskow-o-dofinansowanie-przedsiewziec.docx59.4 KB

docx3.-wniosek-o-dofinansowanie.docx81.56 KB

docx4.-instrukcja-wypelniania-wniosku-o-dofinansowanie.docx53.58 KB

docx5.-oswiadczenie-wspolmalzonka-i-wspolwlasciciela.docx35.81 KB

docx6.-pelnomocnictwo.docx34.6 KB

docx7.-wzor-umowy-o-dofinansowanie.docx33.24 KB

docx8.-wniosek-o-platnosc.docx64.09 KB

docx9.-instrukcja-wypelnienia-wniosku-o-platnosc.docx34.17 KB

docx10.-protokol-odbioru-prac-wykonawcy.docx33.49 KB

docx11.-zestawienie-dokumentow-do-wniosku-o-platnosc.docx21.32 KB

 

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

OGŁOSZENIE

O MOŻLIWOŚCI OTRZYMANIA DOTACJI DO WYMIANY ŹRÓDEŁ CIEPŁA
I POPRAWY EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ

DLA WŁAŚCICIELI LOKALI MIESZKALNYCH W BUDYNKACH WIELORODZINNYCH

W RAMACH PROGRAMU „CIEPŁE MIESZKANIE”

Informujemy, że Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu ogłosił nabór wniosków o dofinansowanie w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie”.

Program „Ciepłe Mieszkanie” ma na celu poprawę jakości powietrza oraz zmniejszenie emisji pyłów oraz gazów cieplarnianych poprzez wymianę źródeł ciepła i poprawę efektywności energetycznej w lokalach mieszkalnych znajdujących się w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych.

Dofinansowanie z programu „Ciepłe Mieszkanie” będzie można uzyskać m.in. na: kocioł gazowy kondensacyjny, kocioł na pellet drzewny o podwyższonym standardzie, ogrzewanie elektryczne, pompę ciepła powietrze/woda lub pompę ciepła powietrze/powietrze.

Dodatkowo możliwe jest wykonanie instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej, wymiana okien i drzwi, wykonanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła. Kosztem kwalifikowanym w programie jest także przygotowanie dokumentacji projektowej przedsięwzięcia.

Beneficjentem Programu są osoby fizyczne posiadające tytuł prawny wynikający z prawa własności lub ograniczonego prawa rzeczowego do lokalu mieszkalnego, znajdującego się w budynku mieszkalnym wielorodzinnym, zlokalizowanym na terenie gminy Prudnik oraz spełniające kryteria dochodowe określone w Programie.

Intensywność dofinansowania uzależniona jest od dochodów beneficjenta lub osób w jego gospodarstwie domowym i ustalona została na poziomie:

- podstawowym - do 30% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 15 000 zł,

- podwyższonym - do 60 % kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 25 000 zł,

- najwyższym - do 90 % kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 37 500 zł.

UWAGA! Kosztami kwalifikowalnymi będą wydatki poniesione po podpisaniu przez Beneficjenta końcowego Umowy o dofinansowanie z Gminą Prudnik.

Osoby zainteresowane otrzymaniem dofinansowania proszone są o

złożenie wstępnej deklaracji (ankiety) do 16 grudnia 2022 roku.

Deklaracje (ankiety) należy składać w Urzędzie Miejskim w Prudniku przy ul. Kościuszki 3 w punkcie obsługi interesanta.

Dodatkowe informacje można uzyskać  w siedzibie Urzędu – pok. nr 3 lub pod numerem telefonu: 77/4066210 lub 77/4066212.

Przed wypełnieniem i złożeniem deklaracji (ankiety)  należy zapoznać się z wymogami Programu: www.wfosigw.opole.pl

                                                                                                                                                    Burmistrz Prudnika

                                                                                                                                                      Grzegorz Zawiślak

 

pdfcieple-mieszkanie-ogloszenie.pdf82.38 KB

pdfcieple-mieszkanie-ankieta.pdf132.69 KB

Komisja ds. Wsi i Gospodarki Rolnej:

Przewodnicząca – Aneta Samotus

Wiceprzewodniczący – Rafał Bolibrzuch

Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia:

Przewodniczący – Bartosz Trytek

Wiceprzewodniczący – Ireneusz Licznar

Komisja Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego:

Przewodniczący – Leszek Czereba

Wiceprzewodniczący -   Wiesław Kopterski

 

Komisja Budżetu Finansów i Rozwoju Gospodarczego;

Przewodniczący – Łukasz Karpowicz

Wiceprzewodniczący – Krzysztof Fejdych  

Komisja Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Budownictwa:

Przewodniczący – Krzysztof Fejdych

Wiceprzewodniczący – Łukasz Karpowicz

Komisja Rewizyjna:

Przewodniczący – Witold Rygorowicz

Wiceprzewodnicząca – Renata Heda

Komisja Skarg, Wniosków i Petycji

Przewodniczący – Jacek Urbański

Wiceprzewodniczący Edward Mazur

 

pdf.pngUCHWAŁA NR IX/93/2024 RADY MIEJSKIEJ W PRUDNIKU z dnia 29 sierpnia 2024 r. w sprawie powołania stałej Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego Rady Miejskiej w Prudniku

pdf.pngUCHWAŁA NR III/9/2024 RADY MIEJSKIEJ W PRUDNIKU z dnia 20 maja 2024 r. w sprawie powołania stałej Komisji ds. Wsi i Gospodarki Rolnej Rady Miejskiej w Prudniku

pdf.pngUCHWAŁA NR IX/94/2024 RADY MIEJSKIEJ W PRUDNIKU z dnia 29 sierpnia 2024 r. w sprawie powołania stałej Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej w Prudniku

pdf.pngUCHWAŁA NR III/11/2024 RADY MIEJSKIEJ W PRUDNIKU z dnia 20 maja 2024 r. w sprawie powołania stałej Komisji Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Budownictwa Rady Miejskiej w Prudniku

pdf.pngUCHWAŁA NR IX/95/2024 RADY MIEJSKIEJ W PRUDNIKU z dnia 29 sierpnia 2024 r. w sprawie powołania stałej Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Prudniku

pdf.pngUCHWAŁA NR IX/96/2024 RADY MIEJSKIEJ W PRUDNIKU z dnia 29 sierpnia 2024 r. w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Prudniku

pdf.pngUCHWAŁA NR III/14/2024 RADY MIEJSKIEJ W PRUDNIKU z dnia 20 maja 2024 r. w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Prudniku

                                                               cieplemieszkanie logo bez tla 1

Przedsięwzięcia realizowane w ramach Programu Priorytetowego Ciepłe Mieszkanie dofinansowane są ze środków WFOŚiGW udostępnionych przez NFOŚiGW

 

REALIZACJA PROGRAMU "CIEPŁE MIESZKANIE" W GMINIE PRUDNIK         

Stan na Liczba złożonych Wniosków o dofinansowanie przez Beneficjentów końcowych Liczba zrealizowanych przedsięwzięć przez Beneficjentów końcowych Sumaryczna kwota wypłaconego dofinansowania Beneficjentom końcowym
31.10.2024r. część 1 część 2 część 3 część 4 część 1 część 2 część 3 część 4 0,00 PLN 
4 0 2 0 0 0 0 0

 

  Załącznik nr 10 do Zarządzenia
                                                                                                                     Nr 175/2024  Burmistrza  Prudnika
                                                                                                   z dnia 25.06.2024 r.

 

Ogłoszenie o naborze wniosków o udzielenie dofinansowania przedsięwzięć  w ramach  Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie”
w Gminie Prudnik – Nabór 2

 

Burmistrz Prudnika ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć  w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” w Gminie Prudnik – Nabór 2

 

W związku z zawartą umową w ramach Programu Priorytetowego  „Ciepłe Mieszkanie” z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i  Gospodarki Wodnej w Opolu Burmistrz Prudnika ogłasza nabór wniosków w ramach  Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” w Gminie Prudnik – Nabór 2.

Nabór wniosków trwa od 26 czerwca  2024 r. do wyczerpania otrzymanego grantu, jednak zakończenie inwestycji musi nastąpić do 30.11.2025 r.

 

Program priorytetowy „Ciepłe Mieszkanie”  ma na celu poprawę jakości powietrza oraz zmniejszenie emisji pyłów oraz gazów cieplarnianych poprzez wymianę źródeł ciepła
i poprawę efektywności energetycznej w lokalach mieszkalnych znajdujących się
w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych.

Wsparciem objęte będą przedsięwzięcia polegające na wymianie nieefektywnych źródeł ciepła na paliwo stałe i poprawie efektywności energetycznej w lokalach mieszkalnych znajdujących się budynkach mieszkalnych wielorodzinnych w tym budynkach, w których powstała wspólnota mieszkaniowa (w rozumieniu ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali) obejmująca od 3 do 7 lokali mieszkalnych, spełniające warunki Programu.

 Beneficjentem końcowym programu  są:

  1. osoby fizyczne posiadające tytuł prawny do lokalu mieszkalnego znajdującego się w budynku mieszkalnym wielorodzinnym wynikający z prawa własności lub ograniczonego prawa rzeczowego, albo najmu lokalu mieszkalnego stanowiącego własność gminy wchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu gminy, jeżeli nie wszystkie lokale mieszkalne w tym budynku stanowią własność gminy,
    • jeżeli budynek wielorodzinny, w którym znajduje się lokal mieszkalny objęty przedsięwzięciem zlokalizowany jest na terenie Gminy Prudnik
  2. wspólnoty mieszkaniowe (w rozumieniu ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r.
    o własności lokali) obejmujące od 3 do 7 lokali mieszkalnych, jeżeli budynek wielorodzinny objęty przedsięwzięciem zlokalizowany jest na terenie Gminy Prudnik.

 

Zakresem przedsięwzięcia dla Beneficjenta końcowego:

 - osoby fizycznej jest:

Demontaż wszystkich nieefektywnych źródeł ciepła na paliwa stałe służących do ogrzewania lokalu mieszkalnego oraz:

  • zakup i montaż źródła ciepła wymienionego w Załączniku nr 1 do Programu albo
  • podłączenie lokalu mieszkalnego do efektywnego źródła ciepła w budynku.

Dodatkowo mogą być wykonane:

  • modernizacja instalacji wewnętrznych co i cwu/instalacji gazowej;
  • zakup i montaż okien w lokalu mieszkalnym lub drzwi oddzielających lokal od przestrzeni nieogrzewanej lub środowiska zewnętrznego (zawiera również demontaż);
  • zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła w lokalu mieszkalnym;
  • dokumentacja projektowa dotycząca powyższego zakresu.

-  wspólnot mieszkaniowych jest:

a) demontaż wszystkich nieefektywnych źródeł ciepła na paliwo stałe służących na potrzeby 100% powierzchni ogrzewanej w budynku oraz zakup i montaż wspólnego źródła ciepła do celów ogrzewania lub ogrzewania i cwu.

Dodatkowo mogą być wykonane:

  • demontaż oraz zakup i montaż nowej instalacji centralnego ogrzewania i/lub cwu
    (w tym kolektorów słonecznych i pompy ciepła do samej cwu),
  • zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła,
  • zakup i montaż ocieplenia przegród budowlanych, okien, drzwi, drzwi/bram garażowych oddzielających przestrzeń ogrzewaną od przestrzeni nieogrzewanej lub środowiska zewnętrznego, (zawiera również demontaż),
  • dokumentacja dotycząca powyższego zakresu: audyt energetyczny, dokumentacja projektowa, ekspertyzy,
  • zakup i montaż oraz odbiór i uruchomienie mikroinstalacji fotowoltaicznej, przy czym instalacja fotowoltaiczna dofinansowana w ramach programu może służyć wyłącznie na potrzeby części wspólnych budynku mieszkalnego wielorodzinnego.

b) przedsięwzięcie nieobejmujące wymiany źródeł ciepła na paliwo stałe na nowe źródła ciepła, a obejmujące:

  • zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła,
  • zakup i montaż ocieplenia przegród budowlanych,
  • zakup i montaż okien, drzwi/bram garażowych oddzielających przestrzeń ogrzewaną od przestrzeni nieogrzewanej lub środowiska zewnętrznego (zawiera również demontaż),
  • dokumentację dotyczącą powyższego zakresu: audyt energetyczny, dokumentacja projektowa, ekspertyzy,
  • zakup i montaż oraz odbiór i uruchomienie mikroinstalacji fotowoltaicznej, przy czym instalacja fotowoltaiczna dofinansowana w ramach programu może służyć wyłącznie na potrzeby części wspólnych budynku mieszkalnego.

RODZAJE PRZEDSIĘWZIĘĆ, INTENSYWNOŚĆ DOFINANSOWANIA  I MAKSYMALNA KWOTA DOTACJI ZNAJDUJĄ SIĘ W CZĘSCI 1-4) PROGRAMU PRIORYTETOWEGO CIEPŁE MIESZKANIE.

 

Kosztami kwalifikowanymi będą wydatki poniesione po podpisaniu przez Beneficjenta końcowego umowy o dofinansowanie z Gminą Prudnik.  Koszty poniesione wcześniej będą uznawane za niekwalifikowane.

Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w formie papierowej
w biurze podawczym w Urzędzie Miejskim w Prudniku, przy ul. Kościuszki 3, w godzinach pracy Urzędu tj. poniedziałek od 7.15-16.30, wtorek-czwartek
od 7.15-15.15, piątek od 7.15-14.00
lub nadać pocztą. 

Wnioski wraz z załącznikami dostępne są w Urzędzie Miejskim w Prudniku (biuro podawcze) oraz na stronie internetowej: bip.prudnik.pl.

Dodatkowe informacje można uzyskać  w siedzibie Urzędu – pok. nr 3 lub pod numerem telefonu: 77/4066210 lub 77/4066212.

Przed wypełnieniem wniosku  należy zapoznać się z wymogami Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie”.

Więcej szczegółów znajduje się na stronie programu „Ciepłe Mieszkanie”: https://czystepowietrze.gov.pl/cieple-mieszkanie/

 

                                                                                      Burmistrz Prudnika

                                                                                    Grzegorz Zawiślak

 

Załączniki:

docxzal.-nr-1---regulamin-naboru-wnioskow-cieple-mieszkanie-nabor-2.docx32.78 KB

docxzal.-nr-2---wzor-wniosku-o-dofinansowanie---osoby-fizyczne.docx71.64 KB

docxzal.-nr-3---instrukcja-wypelniania-wniosku-o-dofinansowanie---osoby-fizyczne.docx49.05 KB

docxzal.-nr-4---wzor-wniosku-o-dofinansowanie---wspolnoty-mieszkaniowe.docx54.29 KB

docxzal.-nr-5---instrukcja-wypelniania-wniosku-o-dofinansowanie---wspolnota-mieszkaniowa.docx32.9 KB

docxzal.-nr-6---wzor-umowy-o-dofinansowanie.docx52.03 KB

docxzal.-nr-7---wzor-wniosku-o-platnosc.docx122 KB

odtzal.-nr-8---instrukcja-wypelniania-wniosku-o-platnosc.odt19.39 KB

xlsxzal.-nr-9---wzor-dokumentu-podsumowujacego-audyt-energetyczny.xlsx30.99 KB

docxoswiadczenie-wspolmalzonka-i-wspolwlasciciela---zal.-nr-1-i-nr-2-do-wniosku-o-dofinansowanie.docx32.14 KB

docxpelnomocnictwo---zal.-nr-3-do-wniosku-o-dofinansowanie.docx30.7 KB

docxprotokol-odbioru-prac-wykonawcy---zal.-nr-2-do-wniosku-o-platnosc.docx31.35 KB

docxzestawienie-dokumentow-do-wniosku-o-platnosc---zal.-nr-1-do-wniosku-o-platnosc-1.docx19.22 KB

pdfpp-cieple-mieszkanie.pdf450.47 KB

pdfzalacznik-1--do-pp-cieple-mieszkanie--wykaz-kosztow-kwalifikowanych-cz1_3-4.pdf198.25 KB

docxzalacznik-1a--do-pp-cieple-mieszkanie--wykaz-kosztow--cz-46-1.docx88.23 KB

 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

UWAGA!

INFORMUJĘ, ŻE TERMIN PRZYJMOWANIA ANKIET W RAMACH NABORU DO II EDYCJI PROGRAMU "CIEPŁE MIESZKANIE" ZOSTAJE WYDŁUŻONY DO DNIA 05.01.2024r.

 

PROGRAM „CIEPŁE MIESZKANIE” II EDYCJA

- NABÓR WSTĘPNYCH ANKIET UCZESTNICTWA W PROGRAMIE

 

Burmistrz Prudnika zachęca mieszkańców, zainteresowanych otrzymaniem dofinansowania do wypełnienia wstępnej ankiety wyrażającej chęć uczestnictwa w Programie.

Celem programu jest poprawa jakości powietrza oraz zmniejszenie emisji pyłów oraz gazów cieplarnianych poprzez wymianę źródeł ciepła i poprawę efektywności energetycznej w lokalach mieszkalnych znajdujących się w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych.

Ankiety będą przyjmowane w wersji papierowej w Urzędzie Miejskim w Prudniku, ul. Kościuszki 3, 48-200 Prudnik (punkt interesanta lub pok. nr 3) do 15.12.2023 roku.

Po wstępnym rozeznaniu potrzeb mieszkańców, Gmina Prudnik  będzie mogła złożyć wniosek o dofinansowanie do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu, a w przypadku uzyskania dotacji, przygotuje nabór wniosków dla beneficjentów końcowych, o czym mieszkańcy zostaną poinformowani. 

Ewentualna realizacja inwestycji przez beneficjentów końcowych, którzy przystąpią do Programu

będzie możliwa po zawarciu umowy o dofinansowanie z Gminą Prudnik!

Program „Ciepłe Mieszkanie” – kto może skorzystać?

Beneficjentem końcowym jest:

1) osoba fizyczna posiadająca tytuł prawny do lokalu mieszkalnego znajdującego się w budynku mieszkalnym wielorodzinnym wynikający z:

  • prawa własności/współwłasności,
  • ograniczonego prawa rzeczowego,
  • najmu lokalu mieszkalnego stanowiącego własność gminy wchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu gminy w rozumieniu ustawy z dnia 21 czerwca 2021r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, jeżeli nie wszystkie lokale mieszkalne w tym budynku stanowią własność gminy.

2) wspólnota mieszkaniowa obejmująca od 3 do 7 lokali mieszkalnych.

Wysokość dofinansowania 

Intensywność dofinansowania dla beneficjentów końcowych uzależniona jest
od dochodów beneficjenta lub beneficjenta i osób w jego gospodarstwie domowym.

  • Część 1) podstawowy poziom dofinansowania – 30% kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 16 500 zł.

Dotyczy osoby fizycznej posiadającej tytuł prawny do lokalu mieszkalnego, której roczne dochody nie przekraczają 135 000 zł.

  • Część 2) podwyższony poziom dofinansowania - do 60% kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 27 500 zł.

Dotyczy osoby fizycznej posiadającej tytuł prawny do lokalu mieszkalnego, której przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego wskazany w zaświadczeniu wydanym przez OPS w Prudniku nie przekracza kwoty: 1 894 zł w gospodarstwie wieloosobowym oraz 2 651 zł w gospodarstwie jednoosobowym.

  • Część 3) najwyższy poziom dofinansowania – do 90% kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 41 000 zł.

Dotyczy osoby fizycznej posiadającej tytuł prawny do lokalu mieszkalnego, której przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego wskazany w zaświadczeniu wydanym przez OPS w Prudniku nie przekracza kwoty: 1 090 zł w gospodarstwie wieloosobowym oraz 1 526 zł w gospodarstwie jednoosobowym lub jest ustalone prawo do zasiłku stałego, okresowego, rodzinnego lub opiekuńczego.

  • Część 4) Dla Wspólnot mieszkaniowych w budynkach mieszkalnych od 3 do 7 lokali mieszkalnych.

Zakresem przedsięwzięcia dla Beneficjenta końcowego:

 - osoby fizycznej jest:

Demontaż wszystkich nieefektywnych źródeł ciepła na paliwa stałe służących do ogrzewania lokalu mieszkalnego oraz:
•     zakup i montaż źródła ciepła wymienionego w Załączniku nr 1 do programu albo

  • podłączenie lokalu mieszkalnego do efektywnego źródła ciepła w budynku.

Dodatkowo mogą być wykonane:

  • modernizacja instalacji wewnętrznych co i cwu/instalacji gazowej;
  • zakup i montaż okien w lokalu mieszkalnym lub drzwi oddzielających lokal od przestrzeni nieogrzewanej lub środowiska zewnętrznego (zawiera również demontaż);
  • zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła w lokalu mieszkalnym;
  • dokumentacja projektowa dotycząca powyższego zakresu.

-  wspólnot mieszkaniowych jest:


a) demontaż wszystkich nieefektywnych źródeł ciepła na paliwo stałe służących na potrzeby 100% powierzchni ogrzewanej w budynku oraz zakup i montaż wspólnego źródła ciepła do celów ogrzewania lub ogrzewania i cwu.

Dodatkowo mogą być wykonane:

  • demontaż oraz zakupu i montażu nowej instalacji centralnego ogrzewania i/lub cwu (w tym kolektorów słonecznych i pompy ciepła do samej cwu ),
  • zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła,
  • zakup i montaż ocieplenia przegród budowlanych, okien, drzwi, drzwi/bram garażowych oddzielających przestrzeń ogrzewaną od przestrzeni nieogrzewanej lub środowiska zewnętrznego, (zawiera również demontaż),
  • dokumentacja dotycząca powyższego zakresu: audyt energetyczny, dokumentacja projektowa, ekspertyzy,
  • zakup i montaż oraz odbiór i uruchomienie mikroinstalacji fotowoltaicznej, przy czym instalacja fotowoltaiczna dofinansowana w ramach programu może służyć wyłącznie na potrzeby części wspólnych budynku mieszkalnego wielorodzinnego.

b) przedsięwzięcie nieobejmujące wymiany źródeł ciepła na paliwo stałe na nowe źródła ciepła, a obejmujące:

  • zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła,
  • zakup i montaż ocieplenia przegród budowlanych,
  • zakup i montaż okien, drzwi/bram garażowych oddzielających przestrzeń ogrzewaną od przestrzeni nieogrzewanej lub środowiska zewnętrznego (zawiera również demontaż),
  • dokumentację dotyczącą powyższego zakresu: audyt energetyczny, dokumentacja projektowa, ekspertyzy,
  • zakup i montaż oraz odbiór i uruchomienie mikroinstalacji fotowoltaicznej, przy czym instalacja fotowoltaiczna dofinansowana w ramach programu może służyć wyłącznie na potrzeby części wspólnych budynku mieszkalnego.

RODZAJE PRZEDSIĘWZIĘĆ, INTENSYWNOŚĆ DOFINANSOWANIA I MAKSYMALNA KWOTA DOTACJI ZNAJDUJĄ SIĘ W CZĘSCI 4) PROGRAMU PRIORYTETOWEGO CIEME MIESZKANIE

 

Dodatkowe informacje można uzyskać  w siedzibie Urzędu – pok. nr 3 lub pod numerem telefonu: 77/4066210 lub 77/4066212.

Przed wypełnieniem i złożeniem ankiety należy zapoznać się z wymogami Programu: www.wfosigw.opole.pl

 

UWAGA!

Złożenie ankiety stanowi wyłącznie wyrażenie chęci przystąpienia do programu „Ciepłe Mieszkanie” – edycja II. Warunkiem udzielenia dotacji dla beneficjenta końcowego będzie złożenie w późniejszym terminie wniosku na obowiązującym formularzu oraz podpisanie umowy z Gminą Prudnik.

Ankieta do pobrania znajdują się w załączniku.

docxankieta-dla-programu-cieple-mieszkanie-prudnik-nabor-ii-os.-fiz.docx49.53 KB

docxankieta-dla-programu-cieple-mieszkanie-prudnik-nabor-ii---wm.docx47.2 KB

Rada Miejska jest organem stanowiącym i kontrolnym Gminy. Składa się z 21 radnych wybranych przez mieszkańców Gminy w wyborach samorządowych. Pracą Rady kieruje przewodniczący i wiceprzewodniczący.

PRZEWODNICZĄCY RADY MIEJSKIEJ


Zygmunt Trojniak


WICEPRZEWODNICZĄCY RADY MIEJSKIEJ

Stanisław Mięczakowski

Bień Marek

Bolibrzuch Rafał

Czereba Leszek

Fejdych Krzysztof

Heda Renata

Hołda Grażyna

Isalska Alicja

Jędrzej Grzegorz

Karpowicz Łukasz

Licznar Ireneusz

Licznar Paweł

Mazur Edward

Partyczny Mieczysław

Rygorowicz Witold

Samotus Aneta

Trytek Bartosz

Urbański Jacek

Włosek Andrzej

Zawiślak Wiesław

 

DO NAJWAŻNIEJSZYCH ZADAŃ RADY MIEJSKIEJ NALEŻY:

  • uchwalanie i zmiana Statutu Gminy
  • powołanie i odwołanie Skarbnika
  • uchwalanie budżetu Gminy
  • uchwalanie programów gospodarczych i planów przestrzennego zagospodarowania
  • podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat
  • podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych Gminy
  • kontrolowanie działalności Burmistrza i podporządkowanych mu jednostek poprzez Komisję Rewizyjną
  • stanowienie przepisów gminnych i porządkowych

 DO POMOCY W WYKONYWANIU SWOICH ZADAŃ RADA MIEJSKA TWORZY KOMISJE W PRUDNICKIEJ RADZIE DZIAŁAJĄ:

  • Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego
  • Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
  • Komisja d/s Wsi i Gospodarki Rolnej
  • Komisja Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Budownictwa
  • Komisja Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego
  • Komisja Rewizyjna
  • Komisja Skarg, Wniosków i Petycji


 Dyżury Radnych odbywają się: 

w każdy poniedziałek w godzinach 14.00-15.00

 pdfdyzury-radnych-2024-r.pdf125.71 KB